Határozottan visszautasítjuk a feltételezést, hogy olyan pénztárgépet fejlesztettünk volna, amivel csalni lehet! Ez ellentétes lenne az üzleti érdekeinkkel és az etikánkkal.
Nyilvánvalóan minden szoftvert, technikai eszközt fel lehet törni. Az MKEH-nek több hónappal az engedélyezés után, külső szakértők bevonásával és a forráskód birtokában sikerült biztonsági rést találni a készülékünkön. Mindez nem jelenti azt, hogy a felhasználók is képesek lennének rá.
Minden online pénztárgépben található egy Adóügyi Ellenőrző Egység (AEE), melynek az a feladata, hogy forgalmi adatokat közvetítsen a NAV felé a mobilhálózatokon keresztül.
A Sam4s NR-300-as pénztárgép engedélyét azért vonták vissza, mert, ha szétbontják a készüléket, feltörik a szervizpecsétjét, majd pedig egy PC-hez kötik az Adóügyi Ellenőrző Egységét, akkor egy apróbb szoftver hiányosság kihasználásával, elképzelhető, hogy lehet olyan nyugtára hasonlító bizonylatot készíteni a segítségével, melynek nyomtatását nem rögzíti az AEE.
A beavatkozás blokkolja az egységet, ami erről értesítést küld a NAV szervernek, tehát a fentiekben leírt, csak magas szintű műszaki és informatikai tudással végrehajtható és kevés haszonnal kecsegtető támadásnak nyoma marad. (Legalábbis az MKEH által, a fejlesztőinknek bemutatott bizonylatok ezt igazolják, a kijelentést minden kétséget kizáróan bizonyító naplófájlok bemutatását a hatóság munkatársai a mai napon megtagadták).
A Sam4s NR-300-as pénztárgép a jogszabályban foglalt követelményeknek megfelel, ezért is rendelkezett érvényes forgalmazási és forgalomba hozatali engedéllyel. A készülék felépítését és biztonsági szintjét a több hónapon át tartó típusvizsgálat során az MKEH és a NAV munkatársai is megismerték és elfogadták. A fent leírt támadási módszer kivédését előzetesen nem írták elő a számunkra.
A szervezet ahelyett, hogy a feltárt biztonsági rés javítására kérte volna cégünket, a készülék engedélyét vonta vissza, bizonytalan helyzetbe hozva több tízezer megrendelőnket.
A hibát az engedély visszavonása óta azonosítottuk és még a mai napon kijavítjuk! A könnyen javítható szoftveres probléma a NAV rendszerén keresztül, a már üzembe helyezett készülékeken is orvosolható. A tesztelést követően, néhány napon belül be tudjuk mutatni a hibátlan készüléket!
Köszönjük a támogatást, minket is meglepett, hogy mennyien álltak ki mellettünk! Rengeteg erőt ad nekünk, hogy ügyfeleink, akik közül sokakkal évtizedes kapcsolatban vagyunk, kitartanak mellettünk és a
Sam4s márka mellett.
Ezért sem adjuk fel, továbbra is dolgozunk azon, hogy átvehessék a kiválasztott pénztárgépeket!
A sajtóban az utóbbi napokban számos valótlan, cégünk lejáratására alkalmas állítás jelent meg. Végezetül ezeket szeretnénk tételesen cáfolni.
-Szemen szedett hazugság és aljas rágalom, hogy „hackelhető” gépet hirdettünk volna. Pénztárgépeinkre e nélkül is több tízezer megrendelés érkezett.
-Készülékeink fejlesztése a hatályos jogszabályoknak megfelelően zajlott. Határozottan visszautasítunk minden, ezzel ellentétes állítást.
-Cáfoljuk, hogy a szerződéskötéseink során nem az előírásoknak megfelelő módon jártunk el. Az állami támogatást minden ügyfelünkkel a jogszabályokban szereplő módon számoltuk el, vagyis minden indokolt esetben levontuk a támogatás összegét.
-Határozottan állítjuk, hogy hazugság az, hogy más gépet adtunk be engedélyeztetésre, mint amit utána üzembe helyeztünk. Az üzembe helyezett gépek minden szükséges engedéllyel rendelkeztek.
-Az az állítás, hogy a készüléket egy rejtett funkcióval hirdettük meg, amely csalásra alkalmas, hamis. A hatóság a számítógépes kapcsolatra utal ezzel, melyet engedélykérelmünkben megemlítettünk.
-Az MKEH munkatársai által a mai napon rendelkezésünkre bocsátott szalagok között nem találtuk az RTL Klub által bemutatott, Micimackó idézetet tartalmazó nyomtatványt.
A készülékeink szállítására továbbra is készen állunk.
Köszönjük a türelmüket! Reméljük, hogy minél hamarabb rendeződik ez a mindannyiunk számára kellemetlen helyzet, ehhez kérjük az NGM, a NAV és az MKEH támogatását!