2013.06.14.
Az 50 000-Ft -os támogatás.
Megjelent a Magyar Közlönyben a pénztárgép-csere támogatás pontos szabályozása (mellékelve). A támogatás csak cserekor vehető igénybe, és csak a meglévő pénztárgépekre vonatkozik. Tehát, ha valaki az üzlete indulásakor vásárol új, már online pénztárgépet, nem kaphat támogatást rá. A támogatást a vásárló igényli meg az adóhivataltól, ugyanazon a lapon kell kérni, mint amivel az új pénztárgép vásárlási igényét is bejelenti. Megítélt támogatás esetén a kereskedő köteles 50 000-Ft-al olcsóbban értékesíteni számára a pénztárgépet. A kereskedő az államtól igényli vissza az általa biztosított kedvezményt, azonban ennek a visszautalási határideje nincs részletezve. A rendeletben egy olyan kitétel is szerepel, hogy aki ebben az átmeneti/türelmi időben nyit üzletet, vagy szorul pénztárgép cserére, annak megengedett a kézi nyugta adása. Azt azonban lényeges hangsúlyozni, hogy ha valakinek nincs régi pénztárgépe, akkor támogatást sem fog kapni az új online gépre. És természetesen addig még körmölheti is a nyugtákat (amiket első tételként be kell majd ütni az online pénztárgépbe).
Mellékelve megtalálja a támogatásról szóló rendeletet.
online_penztargepek_allami_tamogatasa.pdf
Támogatás igénylése iránti kérelem
A támogatás az állami adóhatóságtól a PTGREG adatlapon igényelhető. Az adatlapot az elektronikus bevallás benyújtására kötelezett üzemeltetők elektronikusan kötelesek benyújtani.
A PTGREG adatlap és kitöltési útmutatója a Nemzeti Adó- és Vámhivatal internetes honlapjáról letölthető.
- PTGREG Letöltés: http://www.nav.gov.hu/nav/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/kerelmek/ptgreg.html
- PTGREG kitöltési útmutató:
ptgreg_kitoltesi_utmutato_2013.06.04..pdf
Az adatlap használatához általános nyomtatványkitöltő keretprogram szükséges, ami a NAV oldaláról szintén letölthető.
- Nyomtatványkitöltő keretprogram Letöltés:
Egyéb esetben az adatlap papír alapon is benyújtható az illetékes alsó fokú állami adóhatósághoz.
A kérelemben fel kell tüntetni:
a támogatásra jogosult üzemeltető azonosító adatait (nevét/elnevezését, székhelyét, adószámát, valamint, amennyiben a kérelmező a támogatást a 875/2007/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó tevékenységéhez igényli, úgy a mezőgazdasági, agrár-vidékfejlesztési, valamint halászati támogatásokhoz és egyéb intézkedésekhez kapcsolódó eljárás egyes kérdéseiről szóló 2007. évi XVII. törvény szerinti ügyfél-azonosítót),
a pénztárgép üzemeltetési helyét,
pénztárgép cseréje esetén a lecserélendő pénztárgép 9 jegyű azonosító számát (AP szám),
felmentéssel rendelkező adóalanynak pénztárgép beszerzése esetén a felmentést engedélyező határozat számát.
A kérelemben nyilatkozni kell:
- arról, hogy az üzemeltető hozzájárul ahhoz, hogy a támogatás igénylésére jogosító egyedi kódot a pénztárgép értékesítője (a továbbiakban: eladó) az állami adóhatóság internetes oldalán elérhető elektronikus lekérdező felületen keresztül leellenőrizze,
- arról, ha a támogatást a 875/2007/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó tevékenységéhez igényli,
amennyiben a 875/2007/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozik akkor arról is, hogy a 875/2007/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó csekély összegű (de minimis) támogatásokra vonatkozó szabad de minimis keret ellenőrzéséhez szükséges adatok beszerzése érdekében, valamint az agrár- és vidékfejlesztési állami támogatásokkal kapcsolatos egyes eljárási kérdésekről szóló 353/2012. (XII. 13.) Korm. rendelet 11. § (2) bekezdése szerinti nyilvántartási rendszer működtetése céljából hozzájárul adatainak a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (a továbbiakban: MVH) részére történő átadásához,
a folyó pénzügyi évben és az azt megelőző két pénzügyi évben az üzemeltető részére megállapított valamennyi, az 1998/2006/EK bizottsági rendelet hatálya alá tartozó csekély összegű (de minimis) támogatás támogatástartalmáról.
A kérelem benyútásának hatáideje 2013. december 15-e. A határidő jogvesztő, elmulasztása esetén igazolási kérelem előterjesztésének nincs helye.